LucasHEM

a l l e s   i s   e e n   v e r h a a l

Niets is makkelijker
dan zo te schrijven
dat niemand het begrijpt;
zoals daarentegen
niets moeilijker is dan
betekenisvolle gedachten
zo uit te drukken dat
iedereen ze wel
begrijpen moet.

Arthur Schopenhauer

Voorbeelden van Taglines

Taglines en merken zijn vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kun jij bij de volgede kreten het betreffende merk noemen?

Just Do It

Think Different

The happiest place on earth

Have it your way

The reliable airline

De winkel van ons allemaal

Alles voor een glimlach

(Respectievelijk taglines van Nike, Apple, Disneyland, Burger King, KLM, Bol, Coolblue)

Specifiek zijn

Nike is wereldbekend als merk van sportkleding. Zo'n merk kan het zich permiteren om een heel algemene - maar altijd positieve! - tagline te kiezen. Het "Just do it" past bij de wereld van uitdagingen en het verleggen van grenzen. Het past bij de sport en het is meteen een uitdaging om bij een bijzondere groep te horen en bovendien nog een aansporing om bijvoorbeeld veel geld aan een paar schoenen te spenderen: Just do it! Waarom zou je niet ...?

Ben je minder bekend dan Nike dan telt elke letter. Hoe drukt de tagline uit wat jij te bieden hebt? En hoe kun je daar nog origineel in zijn? De sleutel tot het antwoord op die vraag ligt in jouw eigen manier van werken, in jouw eigen ambitie, je eigen kwaliteitseisen. Wanneer ben jij tevreden? Ben je een pietje precies, of juist iemand die snel de grote lijnen neerzet? Dat maakt uit voor hoe je je presenteert. Formeel, informeel, joviaal? Authenticiteit trekt altijd klanten. En het voordeel van authenticiteit is dat het klanten trekt die bij jou passen!

Aan de slag

Is de drive naar authenticiteit voor jou een reden zelf aan de slag te gaan? Heb je gevoel voor taal om iets unieks te bedenken? Ken je jouw unieke kwaliteiten? Als je alle drie die vragen met eerlijk ja beantwoordt, dan ben je vast in staat jouw eigen tagline te construeren, te schrijven. Twijfel je? Kijk dan naar de aanbieding.