a l l e s i s e e n v e r h a a l
Niets is makkelijker
dan zo te schrijven
dat niemand het begrijpt;
zoals daarentegen
niets moeilijker is dan
betekenisvolle gedachten
zo uit te drukken dat
iedereen ze wel
begrijpen moet.
Arthur Schopenhauer
"Alles is een verhaal" is de tagline van LucasHEM. Deze tagline vertelt dat overal een verhaal in zit; dat overal een verhaal van te maken is; dat een verhaal bij uitstek een goede manier is om je bedrijf karakter te geven. En niet onbelangrijk: kennelijk doet LucasHEM iets met verhalen. Schrijven? Vertellen? Journalistiek? De belangstelling is gewekt. Als iemand een vraag heeft valt er dus een verhaal van te maken.
Een persoonlijke tagline voor je bedrijf versterkt je identiteit en laat een blijvende indruk achter. Het is als een mini-missieverklaring die de essentie van je bedrijf benoemt en tegelijkertijd de unieke waarden en beloften benadrukt die jou onderscheiden van anderen.
Door een tagline te gebruiken, kun je je merk menselijker maken en betrokkenheid met je klanten opbouwen. Het stelt je in staat om je bedrijf op een authentieke en herkenbare manier te presenteren. Daarmee bouw je geloofwaardigheid en vertrouwen op.
Een persoonlijke tagline kiezen is een slimme zet om je merk te versterken, een emotionele verbinding met je doelgroep op te bouwen en je bedrijf op de kaart te zetten.
Voor mezelf schreef ik de tagline Alles is een verhaal. Dat sloeg aan. Meerdere klanten triggerden erop met positief gevolg. Ook kreeg ik een samenwerkingsverband in mijn schoot geworpen met iemand die zich precies in die uitspraak herkende.
Wil jij een tagline voor jouw bedrijf? Kom je er zelf niet uit? Tot de zomer geldt de speciale aanbieding: voor €22,- schrijft LucasHEM een passende tagline voor je bedrijf! Waarom zo goedkoop? Omdat ik stilletjes hoop dat ik meer voor je kan doen. Het is mijn investering in onze samenwerking. Blijft het bij de tagline? Even goede vrienden. Een goede tagline zal je helpen verder te komen met je bedrijf. Dan ben ik ook tevreden. Dus: Direct doen!
Wil je je eerst verder oriënteren? Kijk eens bij de voorbeelden van taglines.
Confectie
"Tekstschrijver", had hij gezegd, en dat hij voor verschillende modezaken werkte. Nee, niet in de reclame, hij ontwierp teksten voor truien en jurken; meestal truien. "Casual Wear" zag je dan staan, daar kon hij zich zo aan ergeren. "Dat voegt nou precies helemaal niks toe aan de impact die je met een trui uit kunt dragen."
Een trui wordt door de drager ervan altijd nog het minst gelezen. Het gaat dus om de mensen die er tegenaan kijken. Zo komen de kinderlijkste teksten terecht op kleding voor volwassenen en omgekeerd.
Twaalf woorden was zijn langste werk tot nu toe: "A new adventure starts when you move into the world of colors." Voor een kindertruitje.
(ok, die laatste is te lang als Tagline. De tekst was van Benneton en stond op een kleuterjurkje. Je zou de tekst in kunnen korten als je kleurige kleding maakt of verkoopt: Francies Fashion - Move into te world of colors. Uitnodigend en samen met de naam direct duidelijk waar het over gaat.)